Alla bilder på bloggen är privata och får självklart inte användas av någon annan.

Hittar du något mönster som du vill använda så se till att länka till rätt källa.



Tack för visad respekt

leaS har också en hemsida - leasef.se och en facebooksida - leaS


lördag 9 juni 2012

Bolero



Och så hände det igen....... jag blev inspirerad av Kungen & Majkis. Visade E bilden på boleron och hon ville ha en. Så två kvällar har jag tillverkad mormorsrutor och resultatet blev.........



Eftersom E är lite större än Majkis så gjorde jag E´s med lite flera mormorsrutor, 3x6 rutor. Vilket innebär att min blev några kronor dyrare men ändå billig.
Mönstret hittar du här:
Kungen & Majkis
http://emiliawadenstenproject.blogspot.se/2012/04/den-lilla-rosa.html

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig bolero du har knåpat ihop :-)!
    Jag gjorde min kant som följer: Börja med en fm, hoppa över två maskor och gör 5 stolpar i tredje maskan, hoppa över nästa två och gör en fm i tredje. Upprepa varvet runt! Lycka till :-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fick till kanten kanon, tack för tipset.

      Radera
  2. Vad mycket fint man kan göra med mormorsrutor! Den här var verkligen fin.

    SvaraRadera