Alla bilder på bloggen är privata och får självklart inte användas av någon annan.

Hittar du något mönster som du vill använda så se till att länka till rätt källa.



Tack för visad respekt

leaS har också en hemsida - leasef.se och en facebooksida - leaS


söndag 8 februari 2015

Bröstbakelse

I veckan när jag satt och tittade på tv blev det som vanligt reklam. Helt plötsligt blev ja helt stel när jag kände igen kvinnan i reklamen. Jag trodde jag såg fel, men som tur är blir det ju reklam igen och då fick jag se att jag hade sett rätt. I cancerfondens reklam film är min gamla barndomskompis/klasskompis med. Jag blev så oerhört berörd och ledsen, även om jag visste att hon har sjukdomen. Lisa dyker upp om och om i tv rutan och jag måste göra något. Kommer på att jag sett någon virka ett bröst och googlar runt, hittar Annas tutte hos Fru Persson. Annas tutte blir min inspiration till Bröstbakelsen.
Lisa och NEJ TILL CANCER är bakgrunden till Bröstbakelsen. Bröstbakelsen kan du beställa för 50 kr varav 45 kr går direkt till cancerfonden. Virkandet började jag med i torsdags så i 4 dagar har jag virkat bakelser och hunnit göra 11 stycken. Ikväll fick jag en beställning på ytterliggare 10 stycken. Jätte roligt! Bakelserna gjorde jag i beige och rosa. När jag gjort 9 stycken sa min dotter 9 år gammal; mamma varför är alla rosa, killar kan ju också få cancer? Förklarar och berättar om Lisa och då säger hon; Lisa kanske känner en kille som också har cancer så då måste du göra blåa också annars blir det orättvist. Har ju inget motargument så det är bara att börja virka en blå. Fick två beställda direkt och kvällens beställning på 10 stycken ska vara blåa.




Så välgörenhets virkningen får snart bli ett signum för leaS. Jätte roligt när det blir sådan respons på det man gör. INGEN KAN GÖRA ALLT MEN ALLA KAN GÖRA NÅGOT!

Självklart säger vi;  #nejtillcancer

1 kommentar:

  1. Å vad roligt att du hittade till mig och Annas tutte och oxå virkar tuttar för en god sak! Alla bäckar små.
    Lycka till med din tuttförsäljning, den går säkert bra, de är jättefina!
    Ha en bra dag
    Maria

    SvaraRadera