Alla bilder på bloggen är privata och får självklart inte användas av någon annan.

Hittar du något mönster som du vill använda så se till att länka till rätt källa.



Tack för visad respekt

leaS har också en hemsida - leasef.se och en facebooksida - leaS


söndag 3 februari 2013

Bebisfilt

För drygt en vecka sedan blev jag moster för andra gången. En härlig känsla har hunnit gosa med lilla Alva två gånger redan, fast det känns alldeles för lite. Första gången vi sågs hade jag självklart med mig en egenhändigt tillverkad liten present.
Har länge klurat på det där med att sticka, jag bara måste lära mig och en filt kan väl inte vara så svårt. Älskar "pippimönstret" så jag tänkte att en pippimönstrad bebisfilt skulle det bli. Vitt, rött och blått ullgarn köptes in. Färgerna passar ju både tjej och kille eftersom jag inte visste vad det skulle bli när jag började och ullgaarn för att den skulle värma gott i vinterkylan.
   Men attans vad svårt det var att få "pippimönstret" bra....... Efter flera försök lade jag ner mönster tänket och bestämde mig för att det fick bli en helt vanlig randig.

 
självklart fick det bli en virkad kant på långsidorna


Färdig för leverans!

1 kommentar: