Alla bilder på bloggen är privata och får självklart inte användas av någon annan.

Hittar du något mönster som du vill använda så se till att länka till rätt källa.



Tack för visad respekt

leaS har också en hemsida - leasef.se och en facebooksida - leaS


söndag 8 februari 2015

Det lackade mot jul

Eftersom jag är trogen följare av Erika som driver Kungen & Majkis så kan man inte missa när det börjar närma sig jul. När hon lägger upp sina första julpyssel har vi andra knappt hunnit avsluta vår sommarsemester, men vad gör väl det? Varje år tänker jag att jag ska börja julvirka i tid och hinna göra så mycket roliga saker men....................
.........som vanligt är det någon som tar min tid. Fast lite blev det allt i år också men inte allt som jag hade tänkt mig. Förra året efter jul beställde en kompis ett virkat luciatåg som hon skulle använda på jobbet när det var dax för Lucia. När hon skulle plcoka fram tåget så kom hon på att hon skulle vilja kompletera med en mus och en gris. Så då fixade jag det. Mönstren hittade jag i gamla tidningar.



 
Till mig själv blev det två små söta jul-möss från Galna i garn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar